Alu felne

Tipični znaci habanja na vašem automobilu i kako ih prepoznati

Zamena delova na vašem automobilu može biti skupa, pa evo kratkog vodiča da saznate šta može poći po zlu i kako da maksimalno produžite životni vek ovih delova.

Gume

Gume vašeg automobila će zakonski morati da se zamene ako je dubina gazećeg sloja ispod 1,6 mm, međutim nezavisni stručnjaci su dokazali da učinak kočenja u vlažnim vremenskim uslovima može da se pogorša kada gazeći sloj gume dostigne 3 mm.

Gume mogu biti skupe i jedna od kritičnih bezbednosnih karakteristika vašeg automobila, da bi se maksimizirao njihov životni vek, pritisak naduvavanja treba redovno proveravati na tri mesta, središnjem žlebu gume, spoljašnjem i unutrašnjem žlebu.

Uvek održavajte svoje točkove izbalansirani jer neuravnoteženi točkovi mogu dovesti do prevremenog habanja guma. Prvi znaci neuravnoteženih točkova su vibracije na volanu koje mogu izazvati habanje amortizera i podupirača.

Poravnanje točkova i praćenje

Poravnanje točkova automobila se odnosi na smer u kome točkovi stoje u mirovanju, pogrešno poravnanje može dovesti do neravnomernog habanja guma što smanjuje uštedu goriva, kao i rukovanje i bezbednost.

Udaranje u rupu ili ivičnjak može pokvariti poravnanje i oštetiti delove upravljača i vešanja. Obratite pažnju na volan koji nije u sredini, neravnomerno habanje guma ili automobil koji vuče na jednu stranu.

Sistem upravljanja i vešanja

Karakteristike vožnje i rukovanja automobila određuju sistem upravljanja i vešanja. Vešanje uključuje amortizere, spiralne opruge i vrh planine, ove komponente su u interakciji sa sistemom upravljanja koji uključuje CV zglob, polugu vešanja, krajeve šipke i letvu upravljača kako bi obezbedili kontrolu vozila.

Ovi sistemi bi trebalo da rade zajedno kako bi apsorbovali energiju iz bilo kakvih neravnina ili rupa na putu. Tipični znaci da ovi sistemi ne funkcionišu uključuju prekomerno poskakivanje preko neravnina na putu, skretanje, zvukove kucanja i vibracije pri kočenju ili curenje amortizera.

Baterija

Bez baterije automobil se neće pokrenuti. Baterija skladišti električnu energiju koju starter pretvara u mehaničku silu za paljenje motora. Baterija se automatski puni pod uslovom da su alternator i pogonski kaiš vašeg automobila u dobrom stanju.

Vremenom će se stanje baterije pogoršati i više neće moći da izdrži napunjenost. Bateriju će možda trebati zameniti ako su svetla na vašem automobilu prigušena ili su lampica za proveru motora ili baterije uključena.

Izduvni sistem

Izduvni sistem poboljšava izlaznu snagu vašeg automobila, smanjuje potrošnju goriva, smanjuje buku i štiti okolinu uklanjanjem opasnih gasova iz motora. Redovna kratka putovanja mogu povećati habanje vašeg izduvnog sistema, kao i uslovi na putu kao što su neravnine ili so.

Vremenom će se izduvni sistem prirodno pokvariti. Stvari na koje treba obratiti pažnju uključuju glasno zveckanje pri pokretanju automobila, ubrzavanje ili kočenje, tromost tokom vožnje i prekomernu rđu ili rupe u izduvnoj cevi.

Kočioni sistemi

Jedna od najvažnijih bezbednosnih karakteristika vašeg automobila je kočioni sistem. Hidraulički pritisak u glavnom cilindru se stvara kada pritisnete papučicu kočnice koja teče kroz hidraulične vodove i creva do cilindara točkova i čeljusti koje guraju cipele na doboš kočnice i pločice na diskove.

Obratite pažnju na crvenu lampicu upozorenja na komandnoj tabli, da se automobil vuče na jednu stranu tokom kočenja, da li je pedala kočnice sunđerasta, metalni šum kada kočite i duži zaustavni put pri kočenju.