Važan opšti savet za održavanje automobila koji se većinu vremena zanemaruje je provera integriteta vaših guma. Nažalost, izgleda da vozači generalno zanemaruju gume i velika većina ne zna kako pravilno da proveri pritisak u gumama ili ukupan integritet.
Prema studijama, 90% vozača ne zna kako da pravilno proceni pritisak u gumama. Zanimljiva paralela je i podatak da 70% vozača redovno pere svoja vozila. Nedovoljno napumpane, istrošene ili čak prenapumpane gume mogu se pokazati kao prilično opasne za vozne performanse automobila i mogu čak dramatično povećati šanse za nesreću, posebno tokom visokih letnjih temperatura.
Kako temperatura okoline raste, pritisak u gumama se takođe menja. Za povećanje temperature okolnog vazduha za 10 stepeni, pritisak u gumama se menja . Preporučujemo vam da povremeno pregledate svoju gumu da biste videli da li je u skladu sa preporučenim pritiskom u uputstvu za upotrebu ili sa vrednošću pritiska u gumama prikazanom na bočnoj strani same gume.
Pritisak u gumama možete proveriti pomoću ručnog manometra ili, ako niste sigurni u svoje tehničke veštine, možete odvesti svoj automobil u servis da proveri pritisak u gumama.
Razlog zašto preporučujemo da proverite pritisak u gumama je zbog posledica koje ovaj problem može imati na gumu i vašu bezbednost. Nedovoljno napumpane gume imaju tendenciju da bubre prema spolja i stoga se pritisak na bočne strane gume povećava. Kada se pritisak na pneumatik poveća i kombinuje se sa toplotom iz okoline i kretanjem pneumatika, guma može eksplodirati.
Prenaduvane gume će značajno smanjiti kontaktnu površinu između gume i asfalta, što u mokrim uslovima vožnje može dovesti do hidroplaninga. Ovaj scenario se dešava kada se voda akumulira između gume i površine puta što zauzvrat smanjuje vuču i može čak dovesti do gubitka kontrole nad vozilom. Pored samog pritiska u gumama, još jedan važan aspekt integriteta pneumatika je gazni sloj. Ako je gazeći sloj gume istrošen, trebalo bi da zamenite gumu da biste izbegli ozbiljne probleme.
Način testiranja gazećeg sloja gume je klasični test penija. Jednostavno uzmite peni i stavite ga u gazeći sloj gume. Ako peni uđe prilično malo, onda guma ima dovoljno gazećeg sloja i još je ne treba zameniti. Takođe možete zatražiti od svog lokalnog autoservisa da proveri gazeći sloj guma dok ste na kontroli vašeg automobila.
Takođe preporučujemo da zamolite mehaničare da provere balans i poravnanje vaših guma. Pored guma koje vaš automobil zapravo koristi, trebalo bi da vodite računa i o rezervnoj gumi. Ako je vaša rezervna guma u istom stanju ili lošija od postojećih guma, onda je rezervna guma suvišna. Uverite se da kada pregledate svoje gume, proverite i rezervnu gumu u pogledu pritiska u gumama, nivoa naduvavanja i dubine gazećeg sloja.