Alu felne

Kada se radi zamena guma?

Prečesto čak ni ne razmišljamo o proveri i zameni naših guma sve dok se ne pokrene problem ili guma ne pretrpi nepopravljivu bušotinu. Nažalost, zamena guma može biti skupa, ali je od vitalnog značaja za našu bezbednost na putevima. Na nižim temperaturama, stare gume obezbeđuju manje prianjanja i sprečavaju gume da prijanjaju za put kako bi trebalo.

Pa kako da znate kada da promenite gume? U nastavku istražujemo različite faktore koje treba da proverite kako ne biste nepotrebno menjali gume.

Oštećenje guma

Jedan od najočiglednijih razloga za zamenu gume su znaci oštećenja. Ako ustanovite da vam je guma potpuno prazna, moraćete da potražite stručni savet da biste videli da li se može popraviti, ako ne, biće potrebna zamena.

Do uboda može doći usled prodora predmeta u gumu koji se uvlače u gumu ili izazivaju posekotine. Zamena guma nije uvek neophodna jer se neki predmeti mogu ukloniti, a guma popraviti u zavisnosti od toga gde je u gumi došlo do bušenja. Ne pokušavajte sami da uklonite predmete, uvek potražite stručnu pomoć kako bi predmet mogao da se ukloni i guma bezbedno popravi.

Nažalost, nisu sve vrste oštećenja očigledne; Spora bušenja mogu da dovedu do curenja vazduha iz guma tokom vremena, ako ustanovite da morate redovno da povećavate pritisak u gumama, to može biti znak sporog bušenja i moraće da vas proveri profesionalac. Savremeni automobili mogu imati ugrađen TPMS (sistem za praćenje pritiska u gumama) koji su senzori na gumama koji se aktiviraju kada pritisak postane prenizak, što pali lampicu upozorenja na instrument tabli. Vožnja na gumama sa nepravilnim pritiskom je opasna jer utiče na vuču, stabilnost i habanje, kao i na povećanje potrošnje goriva.

Nažalost, ne mogu se popraviti sve bušotine, ako je guma pretrpela strukturno oštećenje, to će se smatrati nebezbednim i biće potrebna zamena.

Drugi oblici oštećenja uključuju izbočine koje se formiraju u gumi, bilo unutar bočnih zidova ili unutar područja gazećeg sloja. Ovo može biti zbog proizvodnog problema, niskog pritiska vazduha ili preopterećenja gume, ako je to slučaj, guma će morati da se zameni.

Habanje

Možda je jedan od razloga zašto bi svi u nekom trenutku trebalo da zamenimo gume zbog habanja gazećeg sloja. Na kraju se guma gazećeg sloja na obodu guma istroši jer je u stalnom kontaktu sa putem. Gume moraju da imaju dobru količinu gazećeg sloja da bi prijanjale za put tokom vožnje. Brzina po kojoj se ovo troši zavisiće od količine pređenih kilometara, vrste puteva po kojima obično vozite i težine vašeg automobila. Pored toga, vreme takođe može biti faktor u tome koliko se brzo haba gazeći sloj. Ekstremni vremenski uslovi utiču na fleksibilnost gume koja zauzvrat utiče na gazeći sloj.

Gazeći sloj se često neravnomerno haba po gumi, postoji više razloga zašto se to dešava. Može biti da su gume pogrešno postavljene zbog udaranja u rupe na putu ili udaranja o ivičnjak prilikom parkiranja ili nepravilnog pritiska u gumama. Zbog toga je važno da kada sami proveravate dubinu gazećeg sloja, merite po obimu gume da biste dobili tačno očitavanje preostale dubine.

Indikatori habanja gazećeg sloja:
Gume se proizvode tako da uključuju indikatore istrošenosti gazećeg sloja. To su gumeni čvorovi u udubljenjima šare gazećeg sloja, tri su preko centralnog pojasa gume. Kada ih vidite, gazeći sloj guma je istrošen i gume treba zameniti.

Problemi sa performansama
Problemi sa performansama guma mogu se označiti vibracijom tokom vožnje. To je ili zbog istrošenih guma ili točkova koji su van ravnoteže. Kada se točkovi skinu sa vozila, potrebno ih je ponovo izbalansirati kada se vrate na vozilo. Ovo obezbeđuje ravnomernu raspodelu težine na točkove i gume kako bi se sprečilo neravnomerno habanje. Ako je teg za ravnotežu pao, vibracija se može osetiti. Ovo može ukazivati na to da je potrebno samo rebalans točkova od strane profesionalnih tehničara za gume.

Pod uslovom da ne iskusite nijedan od gore navedenih problema, vaše gume bi trebalo da traju očekivani vek trajanja.

Ostali znaci starosti na gumi uključuju pucanje gume, koje se obično prvo uočava na spoljnim ivicama koje se obično nazivaju bočnim zidovima.

Godišnja doba
Kod nas je sve popularnije menjati gume sa godišnjim dobima, menjajući letnje gume za zimske gume. Letnje gume ne mogu da ponude iste performanse kao zimske gume na snegu i ledu, što uslove za vožnju čini podmuklim. Klizave površine povećavaju zaustavni put čak i nakon posipanja puteva. Prelazak na zimske gume poboljšaće performanse vozila u lošim uslovima. Samo korišćenje kompleta guma u trajanju od pola godine produžiće životni vek guma jer će gazećem sloju biti potrebno duže da se haba. Nedostatak ovoga je početni trošak na dva seta guma i skladištenje kompleta guma kada se ne koriste.

Dakle, kada treba da zamenite gume?
Ukratko, odgovorni vozači treba redovno da proveravaju gume da li ima znakova bilo kog od gore navedenih problema. Neodgovorno je i opasno voziti na gumama koje nisu bezbedne i koje ne odgovaraju svrsi.

Pozovite nas tu smo za vas